Skip to content
agencja kreatywna

Agencja Kreatywna

agencja kreatywna lublin behanceagencja kreatywna lublin pinterestagencja kreatywna lublin facebook
  • OFERTA
    • IDENTYFIKACJA WIZUALNA
    • NAZWA DLA FIRMY
    • SERWISY STRONY WWW
    • SKLEPY INTERNETOWE
    • APLIKACJE NA FACEBOOK
    • APLIKACJE E-LEARNINGOWE
    • ANIMACJE 3D
    • NOWOCZESNE HOLOGRAMY 3D
    • FOTOGRAFIA PRODUKTOWA
    • REKLAMA TELEBIMY
    • HOSTING SERWERY DLA FIRM
    • STRONY WWW DLA BIUR PODRÓŻY
  • O NAS
    • OFERTY PRACY
  • PORTFOLIO
  • BLOG
  • KONTAKT
    • FORMULARZ KONTAKTOWY
    • MAPA DOJAZDU
Posted on by Martyna Bomba

Logo i logotyp – czym się różnią?

Nie każde logo to logotyp, ale każdy logotyp to logo. Dlaczego? Logotyp, jak i sygnet mogą stanowić zarówno element składowy logo, jak i funkcjonować jako logo samo w sobie.

Logo

Unikalna grafika często połączona ze stylizowanym napisem, stworzona jako element identyfikacji wizualnej marki, pełniący funkcję identyfikatora marki bądź firmy.

“Nie każde logo to logotyp, ale każdy logotyp to logo.”

Logo używane jest na szyldach, materiałach promocyjnych, reklamowych, na stronach www, w social mediach, na papierze firmowym i innych. To swoisty podpis firmy, służący identyfikacji samej firmy jak i branży w której ona działa.

Logo – dlaczego jest przydatne

Coraz trudniej znaleźć firmę, która nie posiada swojego chociażby najprostszego logo. Często jest to jedynie minimalistyczny logotyp z nazwą firmy. Każde logo, nawet to najmniej złożone, pełni kilka podstawowych, ale bardzo ważnych funkcji:

  1. Umożliwia wyróżnienie się firmy na tle innych firm z branży
  2. Własne logo to pierwszy krok w kierunku własnej identyfikacji wizualnej
  3. Daje początek wyobrażeniu czym dana firma się zajmuje i kto jest potencjalnym klientem

Logo – budowa

Każde logo jest (a przynajmniej powinno być) inne i tak samo jak różnią się wyglądem, różni się także budową. Elementy logo:

  • Logotyp
  • Sygnet
  • Tagline (slogan, hasło firmy)

Logotyp – czym się różni od logo

Tak jak widać na powyższych przykładach logotyp to jest część logo (albo całość logo), która składa się z samego tekstu, fontu. Sam logotyp nie posiada żadnych elementów graficznych chyba, że łączy się razem z sygnetem.

Logotyp – zalety

  • Bardziej tradycyjne i klasyczne ( upewnij się czy właśnie taki efekt chcesz osiągnąć)
  • Idealny w sytuacji gdy chcesz, aby Twoja firma bardziej kojarzyła się ze swoją nazwą niż z elementem graficznym
  • Umożliwia zastosowanie gry słów, zabawy słowem
  • Ciężko pomylić z inną marką

Logotyp – wady

  • W związku z jedną wariacją takiego logo, nie zawsze idealnie wpasowuje się na materiały reklamowe, strony www itp.
  • Mniej kreatywne rozwiązanie
  • Nie sprawdza się przy długich, trudnych do wymówienia nazwach
  • Nie zawsze wygląda dobrze (nie wszystkie litery mają taki sam potencjał jak inne)
  • Łatwo się starzeje, ze względu na fakt, że moda na konkretne kroje pism szybko przemija

Sygnet w logo

Sygnet, czyli symbol graficzny, to element logo, który może być zarówno prostym, minimalistycznym znakiem, jak i złożoną i szczegółową ilustracją. Sygnet z reguły jest zaprojektowany w taki sposób, aby nawiązywać bezpośrednio do działalności bądź nazwy firmy i nie wymagał dodatkowego wyjaśnienia. Tego rodzaju element graficzny może tworzyć idealną bazę pod dalszą identyfikację wizualną firmy i stanowi kluczowy element w procesie rozpoznawalności marki.

       

Logo budowa – przykłady

Logo nr 1: Sygnet + logotyp

Logo nr 2: Sygnet częścią logotypu

Logo nr 3: Logotyp

Logo nr 4: Sygnet jako logo

CategoriesAgencja Kreatywna Blog, Uncategorized Tagsbranding, identyfikacja wizualna, logo, logotyp

Post navigation

Previous PostPrevious Agencja Reklamowa – definicja i podział
Next PostNext Łebski Dizajn

WDRAŻAMY I PRACUJEMY NA:

wordpressWordpress prestashopPrestashop typo3Typo3
concrete 5Concrete 5 drupalDrupal joomlaJoomla
magentoMagento oscommerceosCommerce photoshopPhotoshop
illustratorIllustrator corel drawCorel Draw

KONTAKT

Agencja Kreatywna OZON
ul. Frezerów 3, 20-209  Lublin

tel.: +48 81 307 04 91
+48 607 669 219

Obsługa klienta:
biuro[malpka]ozoncreative.pl
Dział graficzny:
dzialgraficzny[malpka]ozoncreative.pl
Dział techniczny:
it[malpka]ozoncreative.pl

Jesteśmy częścią
NetBranding Group Sp. z o.o.
KRS 0000790489

GODZINY OTWARCIA

Pon.-Pt.:  10:00-18:00
Sob.:  12:00 - 16:00

Facebook  Odwiedź nas na Fb

Behance  Przejrzyj nasze prace na Be

Zapisz się do Newslettera 🙂

OFERTA   O NAS   PORTFOLIO   KONTAKT
agencja kreatywna lublin
Proudly powered by WordPress
Strona korzysta z cookies Polityka prywatności i Cookies.
Agencja Kreatywna
  • OFERTA
    • IDENTYFIKACJA WIZUALNA
    • NAZWA DLA FIRMY
    • SERWISY STRONY WWW
    • SKLEPY INTERNETOWE
    • APLIKACJE NA FACEBOOK
    • APLIKACJE E-LEARNINGOWE
    • ANIMACJE 3D
    • NOWOCZESNE HOLOGRAMY 3D
    • FOTOGRAFIA PRODUKTOWA
    • REKLAMA TELEBIMY
    • HOSTING SERWERY DLA FIRM
    • STRONY WWW DLA BIUR PODRÓŻY
  • O NAS
    • OFERTY PRACY
  • PORTFOLIO
  • BLOG
  • KONTAKT
    • FORMULARZ KONTAKTOWY
    • MAPA DOJAZDU