Agencja Kreatywna – czym się zajmuje?

Jeszcze nie tak dawno temu działalność agencji i ich nazewnictwo ograniczały się do tak zwanych agencji reklamowych. Z czasem na rynku zaczęły pojawiać się różne agencje, specjalizujące się w określonej gałęzi swojej działalności. Bez wątpienia każda z tych agencji, czy to agencja kreatywna, reklamowa, czy brandingowa, posiada specjalistów z danej dziedziny oraz znacznie większe portfolio z interesującego nas zakresu usług.

Agencja kreatywna – wyróżnij się

“W porównaniu do agencji reklamowych czy marketingowych, zakres działań takiej agencji obejmuje większy wachlarz usług.”

Śmiało można stwierdzić, że ten typ agencji zajmuje się klientem bardziej kompleksowo, będąc odpowiedzialnym za wizerunek danej firmy, marki bądź produktu na wielu płaszczyznach: zaczynając od tworzenia reklam i kampanii reklamowych oraz ich realizacji, poprzez branding, social media na projektowaniu i  kodowaniu stron internetowych kończąc.

Nie bez powodu agencje te nazywają się kreatywnymi. Często w swoich szeregach zatrudniają grafików kreatywnych, projektantów, ilustratorów, artystów i specjalistów od social mediów, marketingu, brandingu i innych.

agencja kreatywna

zakres działań agencji kreatywnej

Duży nacisk stawiają na nieszablonowość, nowe rozwiązania, dostosowane do klienta i specyfiki marki czy produktu. Efekt finalny stanowi raczej produkt szyty na miarę niż powielany przy wielu zleceniach szablon.

“Prace nad projektem niejednokrotnie mają swój początek w briefie wypełnionym przez klienta.”

Do tego dodajmy burzę mózgów projektantów i specjalistów pracujących nad danym zleceniem. Oczywiście w razie konieczności projekty powstają w oparciu o panujące standardy i „modę”, przy jednoczesnym dopasowaniu do specyfiki firmy i jej działalności.

Podsumowanie

Agencja kreatywna to rodzaj agencji reklamowej skierowanej dla firm czy produktów, które na pierwszym miejscu stawiają kreatywne podejście umożliwiające stworzyć produkt „szyty na miarę”, wyróżniający się na tle konkurencji i zapadający w pamięć wyjątkową kreacją, charakterystycznym hasłem reklamowym czy niespotykaną nigdzie indziej formułą.