10 najpopularniejszych platform do e-mail marketingu

Co to są platformy do e-mail marketingu

Budowanie własnej społeczności w Internecie to obecnie podstawa każdej, nawet niekoniecznie dużej marki. Contentu internetowego przybywa w zatrważającym tempie każdego dnia, dlatego dobrze jest mieć własne, bezpośredni kanał komunikacji z klientem. Z pomocą przychodzą liczne, dostępne platformy do e-mail marketingu, które przy pomocy specjalnych formularzy, składających się zazwyczaj z pola nazwy i adresu e-mail, pomagają stworzyć bazę mailową naszych odbiorców.

Jakie korzyści niosą ze sobą platformy do e-mail marketingu?

Takie oprogramowanie umożliwia nam stworzenie bazy użytkowników, którzy chcą być na bieżąco z aktualnościami dotyczącymi nas i naszej marki. Taki newsletter to idealny sposób aby informować odbiorców o promocjach, zniżkach na produkty, dodania nowych materiałów, wpisów na bloga. Ważne jest to, że ten rodzaj komunikacji jest bezpośredni i nasze wiadomości trafiają do osób zapisanych na listę prosto na ich skrzynkę mailową.

Niektóre platformy posiadają w swojej ofercie, poza standardowymi usługami mailingowymi, usługi chat bota oraz czatu na żywo.

Poniżej zaprezentujemy platformy mailingowe w wersji płatnej, częściowo płatnej i darmowej.

1. GetResponse

Firma posiada ponad 20-letnie doświadczenie w email marketingu. Platforma posiada intuicyjny panel do projektowania maili, przy pomocy narzędzi drag-and-drop. Dostępne jest także wiele szablonów maili do wykorzystania. Możliwe jest także personalizowanie wysyłanych wiadomości.

Usługi:

  • autorespondery
  • zautomatyzowany skrót informacji z bloga
  • wiadomości automation
  • emaile transakcyjne
  • emaile w idealnym momencie

Platforma występuje zarówno w wersji darmowej jak i płatnej, w kilku wariantach, w zależności od dostępnych usług.

2. Sendinblue

Platforma oferuje swoje usługi zarówno w wariancie płatnym jak i darmowym, także firmy, które dopiero zaczynają swoją przygodę z mailingiem mogę zacząć budować swoją społeczność bezpłatnie.

Oczywiście im droższy pakiet tym więcej opcji i możliwości do wykorzystania. Istnieje możliwość komunikacji z użytkownikami za pomocą maili, ale także wiadomości sms i czatów na żywo. Platformę można integrować z Facebookiem w celu tworzenia reklam oraz docierania do klientów docelowych.

3. ActiveCampaign

Przede wszystkim platforma Active Campaign zawiera wiele pożytecznych informacji na temat tego jak i jakiego rodzaju wiadomości e-mail wysyłać podczas kampanii. Za pośrednictwem serwisu użytkownicy dowiedzą się jak budować społeczność odbiorców na naszej liście mailingowej.

  • Active Campaing daje użytkownikom wiele narzędzi, które usprawniają prace z systemem mailingowym zarówno w pojedynkę jak i z całym zespołem.
  • Edycja wielu użytkowników umożliwiająca współpracę z całym zespołem
  • Historia zmian dająca dostęp do poprzednich maili
  • Integracja systemu mailingowego z popularnymi aplikacjami
  • Portal zoptymalizowany pod urządzenia mobilne, dzięki czemu możesz pracować zawsze kiedy masz czas
  • Możliwość śledzenia aktywności przycisków typu Call for action
  • Przechwytywanie lokalizacji odbiorców w celu personalizacji
  • Możliwość kategoryzowania odbiorców
  • Darmowy hosting zdjęć
  • Statystyki

4. ConvertKit

ConvertKit to platforma umożliwiająca tworzenie pięknych, czytelnych e-maili przy pomocy bezpłatnych szablonów. Portal charakteryzuje się ponad 98% skutecznością w dostarczaniu maili, tylko 2% z nich trafia do folderu SPAM. Za pomocą serwisu użytkownik ma możliwość:

  • filtrowania odbiorców i wysyłania danej wiadomości e-mail jedynie do wybranych użytkowników,
  • zaplanowania wysyłki maili w przyszłości oraz automatycznej wysyłki,
  • przeglądu statystyk pojedynczych maili oraz kampanii mailowych,
  • zwiększenia sprzedaży produktów przy pomocy mailingu,
  • dostosowania wyglądu formularza zapisu do newslettera,
  • integracji z ulubionymi platformami i aplikacjami.

Cena: platforma umożliwia założenie darmowego konta do 300 subskrybentów.

5. ConstantContact

Najlepsza platforma do marketingu e-mailowego przeznaczona dla małych firm. Udostępnia wiele opcji dostosowania wyglądu danego maila do naszych potrzeb i wymagań. Edycja szablonów jest bardzo wygodna i intuicyjna za sprawą opcji Drag and Drop.

Bez problemu możemy edytować listę odbiorców, dzielić ich wg poszczególnych parametrów. System udostępnia nam również rozbudowane statystyki umożliwiające obserwacje popularności oraz klikalności naszej kampanii mailingowej.

ConstantContact umożliwia nam także tworzenie specjalnych formularzy zapisu do newslettera, ale także ankiet przy pomocy maili i social mediów. Całość jest płatna w każdym wariancie. Ceny zaczynają się od $9,99/miesiąc. Istnieje także możliwość darmowego okresu próbnego.

6. HubSpot

HubSpot to przeogromne narzędzie marketingowe, oferujące dużo więcej niż przeciętne platformy do marketingu e-mailowego. Daje możliwość założenia bloga w celu publikowania kontentu, którego poszukują użytkownicy oraz umożliwia zaawansowane prace nad SEO. Za sprawą platformy użytkownicy znajdą wszystkie opcje śledzenia publikowanych reklam na Facebook, Instagramie, Linkedin oraz Google w jednym miejscu.

HubSpot idealnie sprawdza się w organizacji naszej aktywności w social mediach, monitorowania najważniejszych rozmów oraz tworzenia nowych kampanii reklamowych. Portal daje nam także darmowy hosting do przechowywania naszych zdjęć, grafik oraz materiałów wideo.

Jeżeli zależy Ci na szybkiej komunikacji z klientami to za pośrednictwem serwisu HubSpot możesz utworzyć Live Chat, do zamieszczenia na Twojej stronie www.

Cena: Niestety platforma nie posiada wersji bezpłatnej, ceny zaczynają się od 41 euro miesięcznie.

7. Aweber

Aweber umożliwia ekspresowe tworzenie kampanii e-mailingowych na małych firm oraz ich automatyzację. Co więcej, jeżeli przenosisz się do Aweber z innej platformy mailingowej to bez problemu możesz przenieść listę odbiorców. W przypadkach jeżeli potrzebujesz pomocy to możesz otrzymać wsparcie od certyfikowanych ekspertów.

Aweber umożliwia tworzenie formularzy rejestracyjnych dostosowanych do naszych potrzeb i potrzeb naszej strony.

Cena: Platforma oferuje bezpłatny wariant swoich usług i jeżeli posiadasz mniej niż 500 subskrybentów to możesz korzystać bez dodatkowych opłat.

8. Pabbly

Pabbly za swoją główną dumę uważa fakt, że posiadają aż 98% skuteczności jeżeli chodzi o dostarczalność wiadomości e-mail. Poza tym platforma oferuje:

  • integrację z ponad 300 popularnymi aplikacjami,
  • podłączenie własnej usługi SMTP taką jak Amazon SES, MailGun, SendGrid i inne,
  • Automatyzację – automatycznie dostarczaj wiadomości e-mail zgodnie z ustalonym harmonogramem, aby zaangażować subskrybentów,
  • Drag&Drop podczas tworzenia maili – twórz szybko e-maile za pomocą wbudowanego narzędzia do tworzenia wiadomości e-mail,
    łatwe zarządzanie listą – z łatwością możesz zarządzać wszystkimi subskrybentami w jednym miejscu,
  • importowanie e-maili – możliwość importowania wiadomości e-mail do swojej listy w Pabbly Email Marketing,

Cena: Pabbly posiada w swojej ofercie darmową wersję abonamentu dla użytkowników do 100 subskrybentów.

9. Gist

Gist to kolejna platforma oferująca zarządzanie swoim mailingiem, tworzenie pięknych szablonów. Za sprawą serwisu możesz dostosować wygląd wiadomości e-mail do identyfikacji e-mail naszej marki. Gist oferuje także:

  • automatyzacje zadań wykraczające poza zwykłą pocztę e-mail,
  • ponowne wysyłanie maili do użytkowników którzy nie otworzyli poprzedniej wiadomości,
  • dostarczanie e-maili w strefie czasowej odbiorcy,
  • tworzenie, zapisywanie i korzystanie z dynamicznych grup subskrybentów na podstawie ich atrybutów oraz aktywności w Internecie, produktach i wiadomościach e-mail,
  • wiele opcji dla sklepów, jak ratowanie porzuconych koszyków, informowanie o nowych produktach i promocjach w sklepie itp.

Cena: Gist oferuje 3 rodzaje abonamentów od darmowego do $99/miesiąc (cena promocyjna, cena regularna to $499/miesiąc).

10. Benchmark

Benchmark to rozbudowane narzędzie do e-mail marketingu umożliwiające personalizacje wiadomości e-mail. Serwis oddaje do dyspozycji użytkowników zarówno narzędzie Drag&drop, które idealnie sprawdzi się u mało doświadczonych użytkowników, jak i edytor HTML dla tych bardziej zaawansowanych. Benchmark oferuje także:

  • dość zaawansowaną możliwość edycji zdjęć,
  • szablony wiadomości e-mail,
  • stworzenie palety kolorów do użycia w przyszłych projektach,
  • narzędzia do testowania najlepszych rozwiązań, ścieżki klienta, tego co „klika się” najlepiej,
  • możliwość podglądu stworzonych wiadomości e-mail w różnych środowiskach oraz na różnych urządzeniach.

Cena: jeżeli chodzi o cennik to serwis posiada możliwość dostosowania abonamentu do naszych potrzeb poprzez określenie ilości subskrybentów, tego czy chcemy płacić co miesiąc czy za rok z góry oraz walutę w jakiej chcemy płacić. Istnieje także możliwość bezpłatnego korzystania z platformy dla nieograniczonej liczny kontaktów, przy 250 mailach miesięcznie.